måndag 24 september 2007

Lite mums mums...

Vilket härligt väder vi har haft idag. Som upplagt för att gå ut och göra mitt land höst fint.
Jag tycker om hösten. Det är så klart i luften och naturen klär sig i nya "kläder"
Mitt i allt stök ute så blev jag sugen på att baka lite scones till kvällsfikat. Man måste som sagt unna sig lite även på en helt vanlig måndag. Det blev Mrs Fagans scones. Jag skickar med receptet om någon mer blir sugen.

4 1/2 dl vetemjöl, 1/2 dl socker

1 krm salt, 2 tsk bakpulver

75 g rumsvarmt smör/margarin
1 ägg, 2 dl mjölk

Allt blandas till en kletig smet som klickas i bullformar.
225 grader i ca 15 min

MUMS……..MUMS………MUMS…………

Skylten som är i bakgrunden gjorde jag i lördag. Ibland är det så skönt när man har lite i sina gömmor vilket gör det lättare att bara sätta igång när lusten faller på...
Figuren är från Tildas klippark... och visst är det så att man ska Njuta..



Kram och på återhörande...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jätte fin skylt! Har oxå dom fina klipparken :)..Tack för din otroligt fina kommentar. Så rörande.... Ha en alldeles underbar dag! Många kramar Malin